2012. február 26., vasárnap

G-zone

Zsolesz nemrég megkért, hogy csináljak neki egy flyert egy olyan koncertre, ahol csak női tagsággal rendelkező bandák lépnek fel, a külföldi banda és a nőnap apropóján. Közben azon gondolkoztam, hogy elég frankó bulit tudnék összeállítani ilyen bandákból. Olyanokból, ahol nő az énekes, vagy ha nem, akkor számottevően többen vannak a zenekarban, vagyis egyértelműen összeköthető velük a zenekar. (Ezért hagytam ki a Fucked Up-ot pl, mert oké, hogy néha énekel Mustard Gas, de mégsem annyira meghatározó, legalábbis nekem. Hű, elég jó buli lenne:


- Arctic Flowers: Ők tavaly félelmetes jó lemezt hoztak össze. Ha írtam volna listát, valószínűleg őket írtam volna a tetejére. Van az egészben valami a régi brit vagy amerikai vagy akármilyen anarchopunk hangzásból, az az agybasztató unalmas hangulat amit imádok, plusz izgalmas gitár témák, király női ének, az egész egy magával ragadó massza. A 3:18-nál induló résztől mindig beindulnak a lábaim táncra meg így oldalra forgatom a fejem ritmusra. Élőben tuti nem állnám meg, valószínűleg ugyan úgy reagálnám le, mint az énekes csaj.


- White Lung: Pár bejegyzéssel lejjebb többet írtam róluk. Ez igaz párra az elkövetkezendő bandákból, mivel elég faszák és már szerencsére volt miért írnom róluk. Azt hiszem a helyes szót megtaláltam már: Hisztérikus. De maradjon csak ez is izgalmas. Mondjuk engem alapból nem érdekel, hogy a tagok nők vagy férfiak, maximum egy király női ének bejöhet csak amiatt, hogy olyan amilyen. Azt hittem, hogy a White Lungban minden poszton csajok vannak, de gitáron pont nem, ami engem legjobban megfog bennük. De ez egyébként nem is fontos. Velük kapcsolatban még meg lehet említeni a Nü Seanse-t, amit ugyan alig ismerek, de valamiért megvan bennem, hogy királyak. Együtt jöhetnének ide is, mint ahogy már másfelé együtt turnéztak.


- Terrible Feelings: Ők lennének a 2011-es listám 2. helyén a lemezükkel. Nem nagyon tudom őket sem elhelyezni a stílusok közt. Valami olyasmit érzek, hogy svédországban a popkultúra is egész más mint itt volt, példáu ott Abba volt és nem Komár Laci. Bár nem sok köze van az Abba zenéjének a TF-hez, de ők nem úgy akarnak popposak lenni, mint amikor mondjuk nálunk egy punk banda felöltözik hawaii ingbe és csinálnak egy tengerpartos klipet felzselézett hajjal vagy keménykedős breakdown metálpoppot nyomnak monster logók előtt. Hanem ez egy poppos banda, akik punkok, a hozzáállásuk is az. Ja és persze nagyon fasza számokat írnak, ez sem elhanyagolható. Ezen a videón punkosabban nyomják mint lemezen:


- RVIVR: Hm, ez lehet már nem ér. Illetve de, mert természetesen bármikor elhívnám őket újra, azaz rajtam nem múlik. A RVIVR régi szerelem és örök. A koncert a tavalyi év legjobb élménye, valószínűleg itt is az lenne. Kár róluk csépelni a szót újra, ők egyszerűen jobbá teszik az életem. Bevallom, azért egy ideje nem hallgattam őket, de aztán pár napja elém került az a koncert videó, amit talán legtöbbször láttam, ami valami Grist Mill nevű helyen lett felvéve. Elkezdtem nézni és csak mosolyogni tudtam. Hát ilyen a RVIVR.


- Witch Hunt: Még egy kis csalás, mert őket is láttam már, de bárcsak igaz lenne ez minden itt felsorolt bandára. Ami még közös a RVIVR-el, hogy az ővék is az év koncertje volt számomra, csak ez 2009ben. Amúgy ha jól tudom, már nem nagyon léteznek rendes formában, nemrég mintha lett volna egy olyan koncertjük, ahol régi felállásban léptek fel. Azt is megnézném. Egy ideig még talán a no. 1 bandám is voltak. Nem felejtettem el őket, de hát ez gondolom mindig ilyen periodikus dolog. Még az is lehet, hogy velük foglalkoztam a legtöbbet ezen a blogon így összességében. Még mindig imádom és hamar újra beléjük tudnék szeretni.


- Star Fucking Hipsters: Ha már a Witch Huntnál tartunk, akkor őket is meg kell említeni. Bár alapból semmi közül egymáshoz, azért az egyik alltime-kedvenc videóm a neten összefűzi őket. Alapból egy olyan banda buliján amiben Stza benne van a hangulat szar már nem lehet. Mondjuk újabb kis csalás, hogy az alábbi videón egy Choking Victim számot játszanak, a végén pedig a Witch Huntos Nicole énekel, nem is a SFH énekesnője. Persze már csak önmaguk miatt is elhívnám őket, pedig a lemezeik nem nagyon hatnak meg. De ha őket említik, nekem mindig ez a videó ugrik be először:



- Shoppers: Hú, kevés jobb dolog van annál, mint amikor ilyen zajos masszából előkúszik valami szerethető dallam. A Shoppers meg valami ilyesmi. Sötét és disszonáns zaj, mégis megbújuk benne valami báj. Az ő LP-jük is a tavalyi top-omban van, nemrég pedig kijött egy split 7" a Panzrammal. Erről leírtam már amit akartam, de muszáj volt őket ide is betenni, mert milyen lenne egy ilyen koncert nélkülük? Hiányos.



- Lemuria: Újabban eléggé rájuk ragadt a hipster jelző, szerintem hülyeség. Nem elég zajos és nem elég szar ahhoz. Számomra csak egy imádnivaló banda. Tény, hogy eléggé populáris, legalábbis underground körökben, de mégsem érzem azt, hogy egy szigetes fellépés lehetőségéért eldobnák az egész eddigi életüket, mint az páran gondolom simán megtennék máshol. Bár nincs mindig hangulatom a zenéjükhöz, de ha van, akkor nagyon nagy erővel képes hatni rám. Hajnali busz utakon, éjszakai busz utakon, nyári sétákon. Mert tényleg olyan egyszerű ez a zenekar, mint zsebre tenni a kezed. Vagy mondjuk a barátnőd farzsebébe.


- Punch: Róluk is leírtam már amit akartam párszor, bár ha jól emlékszem, pont akkor, amikor a tumblr blogom volt. A Puch egy király banda, a koncert is tökös volt, csak valahogy ez a -nagyrészt saját maguk- által felépített hype lohaszlott le kicsit. Szóval nem úgy jött le, hogy ezek milyen egyszerű, jó arcok. Aztán lehet, hogy csak poénokat szopok be, mint amikor kiírnak olyasmiket, hogy "hogy-hogy nem sould out még ez a póló?" meg ilyenek, de akkor is csak húzom a szám ilyenekre. Aztán mire nagyjából ezt elfelejtettem, meghallgattam a legújabb EP-t, amire tényleg nem tudtam mást mondani, mint hogy azta, ez beton. Azért mondjuk azt nem bánom, hogy elajándékoztam a felvarróm, de megnézni megnézném őket újra.


- Sharkpact: Őket nemrég mutatta egy haveeerom, azzal kezdte, hogy ez nekem tuti tetszene. Pedig nem bírom a szinti/dob vagy akármilyen szinti-punk dolgokat, de ez marha jó, szóval iagaz lett. Pont az a művészkedős ál-dolog marad ki belőle, amit úgy tudok gyűlölni. Helyette egy düh és érzelem bomba szeretni való dallamokba bújtatva, így az egésznek van egy olyan hangulata, amit nem tudok nem szeretni. Nem is akarom nem szeretni, hiszen a szakadó hóban felmelegítették a szívem.



- Foreign Objects: Ezzel akartam kezdeni, aztán többször nekiálltam írni róluk, de rájöttem, hogy róluk nem tudok semmit sem, de tényleg. Jó zenét játszanak, biztos jó arcok is, szívesen hallgatom őket, de semmi több. Pedig valahol olvastam vagy lehet, hogy hallottam, hogy ők az egyetlen igazi női punk banda. Tényleg faszák, de sosem szerettem beléjük. Talán majd valahol, valamikor. Valami olyasmi, mintha összeszedték volna a legjobb zenék alapjait, és azt játszanák el. Egyszerű, hatásos giták témák, hisztis női ének, de az egész nem áll össze annyira kimagaslóvá. Persze azért ha lenne koncertjük itt, akkor rohannék rá, de ezt a szuperkoncertet őt kezdenék szerintem.



Így elsőre ezek a bandák ugrottak be, lehet, hogy kihagytam párat, bár akkor valószínűleg nekem mégsem annyira meghatározóak. Hazai részről "elő"zenekarnak betenném még a Párt-ot, a Think Againt és egy bandát ami még nem létezik, de remélem összejön, mert a tervek alapján király lenne. A G-zone az remélem tiszta, hogy Zsolesz fanzinjára célzás, ha már az ő kérése ihlette a posztot.