2012. június 2., szombat

Zajok

Ha már az előző postban említettem Rédi haverom, azt is meg kell mutatnom, hogy ebben a bandában játszik. Nem tudom, írtam-e már róluk itt, ha nem, akkor főleg jó, hogy írom ezt. (Közben beugrott, hogy interjút is csináltam már velük ide a blogra.) Ez egy mult heti buljuk videója. Sajnos élőben még nem láttam őket, csak videókon, meg csomót hallgatom az első, cím nélküli lemezüket.


Most ők az egyik kedvenc bandám. A másik ugye a Kemény Henrik. Nekik is van egy elég friss és király próbatermi videójuk.


Elvileg júliusban megyünk velük ide-oda, király lesz. Nagyon király, hogy vannak ilyen bandák itthon. Aztán lehet sírni, hogy nincs, vagy kevés a "nemzetközi szinvonalú" banda itthon, de szerintem ezek azok. Akiket meg mernék mutatni bárhol, más punkoknak. Az meg megint más tészta, hogy akik ilyeneket leírnak, azok ilyenkor kristály tiszta hangzású, kidolgozott számokat gyártó "hardcore", meg mindenféle -core bandákat vízionálnak maguk elé. Eladható dolgokat, amit fel lehetne mutatni? És amikor feltűnik egy-egy ilyen, akkor meg konstatálják, hogy van remény a hazai hardcore számára. Bár mondjuk azt már párszor leírtam szerintem, hogy ahol a hardcore-ról írnak úgy, hogy kényesen kerülik a punk szót, az már nagyon jó nem lehet. 
Volt például most egy cikk, ahol 5 zajos hardcore lemezt soroltak fel, a frissebbekből. Persze biztos nézőpont kérdése, kinek mi a zajos, nekem tuti nem ezek. Amiket én mostanában pörgetek a zajosabb hardcore(punk)-ból pl. a Lebenden Toten, Son Skull, az új Sickoids LP is baromi jó, Az Omegas - Blast Of Lunacy-je, a Münchausen demo, az új Creem LP ...stb. Ízlés kérdése, de azért mégis. És ezek mellé simán oda merek tenni pár magyar zenekart, még ha nem is épp zajos hardcoret nyomnak, de jó féle punkot mindenképp.

Nincsenek megjegyzések: