2012. június 18., hétfő

White Lung interjú

Nem titok, hogy mennyire vártam már a White Lung új nagylemezét. Aztán amikor kitött és meghallgattam, nem ütött olyan, mint amit vártam, igaz nem is csalódtam, mert hát azért tényleg baromi jó. Csak nem égette ki az agyam, mint az It's The Evil. Aztán telt az idő, és nem csak otthon a szobámban hallgattam, hanem a metrón, meg a villamoson, és ott jött elő, mennyire is király lemez. Ott jön elő az igazi ereje, vagy nem is tudom. Vagy csak simán beérős lemez? Ez azt sem tudom mit jelent pontosan. De inkább sötét metró utakra vagy fél részeg éjszakai buszozásra való ez a lemez, mint mondjuk tumblr punk after partykra.


Gondoltam küldök nekik pár kérdést emailben, ők meg erre azt mondták, hogy sure. El is küldtem, van amire hosszabban, van amire rövidebben válaszolt az énekes, Mish.



Először is, mint egy megkerülhetetlen kérdés (már csak azért is, mert itt nem vagytok annyira ismertek), légy szíves mesélj arról, hogy hogyan alakult a White Lung.

A White Lung 2006-ban alakult, eredetileg csak lányok voltunk benne. 2009-ben a gitáros kilépett, tartottunk ilyen meghallgatás félét, ahol Kenny volt a legjobb, és a legszerényebb is. A legtöbben, akik írtak nekünk, eléggé szar arcok voltak, túl komolyan vették magukat, Kenny visszafogott és laza volt, pedig ő volt a legjobb gitáros. Ezért őt választottuk. Aztán turnéztunk, meg kiadtuk az első nagylemezt. Igazi zenekar lettünk. 

A második lemezetek, - Sorry - most jelent meg. Mennyiben változott a zenétek meg a zenéhez való hozzáállásotok az első LP óta? Szerintem kicsit dallamosabb, de még mindig megvan az a gyilkos-cigifüst-olcsó sör érzete, amitől olyan király, hehe.

Most már inkább csapatmunka volt a számírás, ami természetes, hiszen sokat turnéztunk és lógtunk együtt. Most már tudjuk, hogyan zajlik ez, régebben még csak tanultuk, tapasztaltuk, ez hallható az It's The Evil-en. Mindenki változik, de azért jó, ha közben megtartják a hangzásukat. Az azért eléggé lejön, ha egy banda szándékosan akar irányt váltani, nem pedig csak simán fejlődnek. 

Hogyan kerültetek a Derangedhez?

Gord lejött egy koncertünkre, amikor a Career Suicide-al játszottunk. Felajánlotta, hogy szívesen kiadna egy 7"-et. Amúgy nem vagyunk "hivatalosan" a Derangednél, de Gord sokat segít abban, hogy megjelenjenek a lemezeink.

Az egyik cikkedben arról írsz, hogy nem jó dolog, ha a bandák kiteszik a szövegeiket. Ezt csak arra a fesztiválos jelentkezésre értetted, vagy általánosságban? A Sorry LP szövegei elérhetőek lesznek valahol?

Én személy szerint ellenzem. Érdekelnek mások szövegei, de ha az enyémekről van szó, jobban szeretem a titokzatosságot. A szövegek fontosak nekem. Nagyon utálom az egyértelmű szövegeket. Mármint most arról beszélek, amikor populárisabb zenekarok himnusz szerű szövegeket írnak, ha meghallok még egy számot erről a fehér srác-középosztály–unalom–nyár, kombinálva sörrel és cigivel dolgoról.. Jézusom. Ezt annyian eljátszották már. Nagyon unalmas. Egyszerűen nem tudok azonosulni vele, hogyan is tudnék? Szerintem több titokzatosság kell a szövegekbe. Játszania a szavakkal, titkokat kreálni, bensőségessé tenni, érted? Én ezt a fajta szövegírást preferálom, szerintem ez okosabb és elgondolkoztatóbb. Szóval nem szeretem a szó-szerinti szövegeket, meg leírni sem őket. Én a titokzatosságot szeretem. Szerintem manapság hiányzik kicsit a titokzatosság.

Egy interjúban olvastam, hogy azóta vagytok igazi zenekar, mióta Kenny belépett. Elképsztő riffeket nyomat, most komolyan, drogozik, amikor ezeket írja?

Nem drogozik. El sem tudom képzelni milyen jó lenne Kenny, ha bedrogozva gitározna.

Hogyan születik egy White Lung szám?

Együtt írjuk őket, szóval néha olyan, mint egy fájdalmas 72 órás szülés.

A kanadai színtér elég királynak tűnik innen. Kik azok a haver bandáitok, akiket érdemes lenne lecsekkolni? Gondolom jóban vagytok a Nu Sensea-vel meg a St. Dad-el is, a turnék után.

Felsorolok pár bandát, némelyik punk, némelyik nem, de mind jó és mint Észak-Amerikai (USA/Canada) (A St. Dad sem kanadai amúgy):

B-Lines, Systematik, Black Mountain, Defektors, Green Screen Door, NASA Space Universe, Crazy Spirit, Shoxxx, Wax Idols.

Mik a kedvenc bandá(i)d, - akár régi akár új - olyan(ok) amibe kérdés nélkül belépnél, ha hívnának.

Az örök kedvenc bandám a Them.

Nardwuar eléggé lelkesedett az iránt, hogy a Ceremonyval fogtok játszani pár koncertet a turnétokon. Nekem az jött le, hogy titeket ez nem nagyon izgatott. Nektek sem jön be az új lemezük?

Inkább csak úgy tünhettünk, várjuk már az egészet, a turnézás király.

Pár napja kiírtátok, hogy kiadtok nemsokára egy új kislemezt. Mesélj nekem erről.

Az európai turnéra csináltuk. 2 új szám lesz rajta "Hunting Holiday" és "Two Of You" címmel, amiket Josh Stevensonnál vettünk fel a múlt héten.

Jövőbeli tervek?

Turnézni. Sokat.

--------------------------------------------

White Lung ---- szeptember 25 / budapest ------ szeptember 27 / szeged

és így a végére, a net egyik legjobb videója:

Nincsenek megjegyzések: