2012. március 11., vasárnap

Cöldlook Interjú

Gondoltam csinálok megint pár interjút, mert régen is bírtam, meg van is pár banda, akiket szerintem érdemes bemutatni, meg amúgy is érdekelnek a dolgaik. Először arra gondoltam, kéne megint fanzint csinálni, de egyelőre nem nagyon van rá időm, meg motivációm sem. Ide jó leírni a dolgokat. Szóval, elsőnek Rédivel dumáltam, az új bandájáról, a Cöldlook-ról:



A Cöldlook egyszemélyes projectnek indult, mi volt a terved akkor?


Igazából csak a zajolás meg a hőbörgés, pont mint most, csak most már szerencsére hárman vagyunk.


Hogy jött, hogy teljes zenekar legyen inkább?


Volt kb. 3 próbatermes bulim egyszemélyesen meg egy OMK-s is. Ugye mindenhol lényegében csak a barátaim meg a haverjaim voltak ott és az egyik buli után pár nappal épp egy kocsmába iszogattunk, mikor Csonyi megkérdezte, hogy beszállhatna-e basszerozni. Én meg azonnal rávágtam, hogy persze! Börzsi meg konkrétan az OMK-s buli után mondta, hogy beszállna dobolni. Neki is nagyon örültem és így kialakult a végleges 3-as felállás.

Börzsi jó sok bandában dobol, ráadásul királyokban főleg..

Jaja, atom arc.

A számokat még egyedül írtad, vagy már együtt megy a számírás is? Vagy amúgy te írod őket?

Az összes számot meg szöveget én írom. De persze, ha Börzsinek ha vannak extra dob ötletei (vannak), akkor az csak jó. Vagy, ha például Csonyi azt mondja, hogy kicsit színezi a basszert, annak is csak örülök. Ez így király.

És így zeneileg miket viszel bele főleg? Gondolom pár banda jobban hat rád, meg volt valami konkrétabb elképzelésed mikor elkezdted vagy amikor számokat írtál. Nem mintha be akarnám skatulyázni a Cöldlookot, mert amúgy tökre tetszik, hogy elég egyedi, legalábbis jól keveritek azokat a dolgokat amik faszák. Kicsit a Breathe In jutott eszembe, de azért mert ők is jól keverték a dolgokat, hehe.

Amikor elkezdtem írni a számokat, akkor még igazából nem volt semmi konkrétum, hogy most ebből akármi is lesz. Aztán amikor már nagyon sokat csak úgy gitározgattam, akkor már össze is raktam pár számot, és eléggé belejöttem. Hamar összejöttek a számok. Amik nagy hatással vannak rám és ezzel egyúttal a Cöldlook zenéjére is azok punkrock, posthardcore, hardcorepunk, noisepunk, folkpunk, poppunk, emo, poweviolence. bandák pl. a Breathe In is nagyon nagyon. A legutóbbi 3-4 számom már kicsit elborultabb lett, amik majd a következő lemezen lesznek rajta, ami egy EP lesz.

Következő lemez? Szóval akkor demó már fel van véve?

Nem, majd március 17én megyünk felvenni Totóhoz Győrbe. 10 szám lesz rajta. CD-n lesz szerintem, meg lehet csinálok belőle pár db kazettát. Persze letölthető lesz, amint kész.

Ja vágom, király. Tavasszal több jó lemezre van kilátás.

Aha, meg most is tök sok király lemez jött ki. pl.: Pay My Milk, Gyalázat, Románia FuckLikeBunnies/Tragédia is atom.

Nekem a Románia nem tetszik, maximum poén szinten, a többit bírom.

Szerintem a Románia fasza.

Szeretem a minimál punkot amúgy, de a Romániát sosem szerettem, de a tagokat azért respektálom, de ez egy dolog, haha.

Nagyon ilyen 70-es évek punk hangulata van az egésznek. Protopunk+punk rock+rocknroll.

Vissza hozzátok: ha a demó úgy fog szólni a mint az új Gyalázat EP akkor atom lesz.

Az nagyon jó lenne, de ugye a Gyalázat más fajta punk zenét nyom mint mi, és ezáltal a hangzása is más, de ez természetes. A Gyalázat király.

Jaja, de ahogy hallom, Totó stúdiója egyre faszább, mármint amik onnan kijönnek egyre jobban szóló dolgok. Nem mintha hangzásnáci lennék. Sőt, nincs is jobb a zajos felvételeknél, hehe.

Totó ügyes. De nincs ám, a zaj az punk. Én alapból vagy semmi torzítást nem rakok a gitárra vagy csak nagyon nagyon minimálisat pár számba. Tetszik ez a hangzás nekem és a többieknek is.

Ezek szerint a telecaster torzítás nélkül is sípol?

Hogyne, meg nagyon zajos is szerencsére. Emiatt kicsit folkos is a hangzása a Cöldlooknak, amit nagyon nem bánok. Viva la telec(A)ster.

Eddigi koncertek milyenek voltak? A videók faszák.

Nagyon élveztük a koncerteket. Ha tehetnénk és lenne rá lehetőségünk stb. minden nap játszanánk valami kis pincében vagy próbateremben meg ilyen király helyeken.

Mostanában innen úgy tűnik, hogy a környéketeken király punk élet van, nagyon jó bandákkal.

Igen. Írtam erről pár sort a blogomban is. Végre újra felvirágzott a szombathelyi punk élet.

Hogyhogy elkezdtél blogolni haver?

Csak úgy, de tényleg. Egy pillanat alatt átfutott az agyamon, hogy mi lenne, ha csinálnék egy blogot. Jó sok hülyeséget összehordtam már ott. Csak addig fogok blogolni, amíg minden féle gondolkodás és erőlködés nélkül megy az irkálás.

Megint vissza: a szövegeket mi ösztönzi leginkább?

A saját tapasztalataim, gondolataim, engem ért hatások, meg ami foglalkoztat/idegesít.

Milyen meglepő, mint maga a kérdés. :-) Így akartam kérdezni: negatív vagy inkább PMA?

NEGATÍV. De most gyorsan meghallgatom a Bad Brains Attitude-öt, nehogy HR megsértődjön.

(Közel)jövőbeli tervek?

Menni akarunk turnézni ősszel. Valamerre Nyugat felé.

Addigra már következő EP is lesz, nem?

Nem mondom biztosra, de ősszel már szeretnénk felvenni. Meg nem kizárt, hogy valakivel splitet csináljunk. Nem tudom még hogy fognak alakulni a dolgok.

Múltkor említetted, hogy csinálsz egy másik szóló projectet e helyett.

Igen, lehet, hogy csinálok egy szóló lemezt de persze csak úgy heccből. Természetesen punkot. Mert szerintem jó buli lenne, és mindig a buli a lényeg.
De ez csak harmadlagos, mert van 2 zenekarom és inkább azokkal pörgünk ha mindenki ráér.

A Mind Your Steppel mi a helyzet?

Az utóbbi fél évben szinte semmi sajnos, vegetálunk csak. Pár fellépés meg próba volt, de semmi több. Nem szeretem az álló vizet, de most ezt csak így tudjuk megoldani, hogy továbbra is működjön a dolog, és akarjuk, hogy működjön.

Kösz az interjút haver.

Nincsenek megjegyzések: